Asistenční služba ŘSD
Ředitelství silnic a dálnic zavedlo k 1.1.2016 bezplatnou asistenční službu pro řidiče. Asistenční služba je zajišťována pracovníky ŘSD a funguje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce.
Asistenční služba ŘSD pokrývá téměř 900 km těchto dálnic: D0, D1, D2, D3, D5, D8, D11, D46 a část D35.
Důvodem vzniku Asistenční služby ŘSD je zajištění vyšší bezpečnosti a plynulosti provozu prostřednictvím služby motoristům na vybrané dálniční síti ČR.
Činnosti, které Asistenční služba ŘSD vykonává:
- hlídkování
- označení místa nehody
- označení překážky provozu
- označení a zajištění vyřešení problému s nepojízdným vozidlem
- kontrola vozovky
- odstranění překážky provozu nebo zajištění jejího odstranění
- úklid odpočívek
Přivolání Asistenční služby ŘSD je možné prostřednictvím Call centra NDIC na bezplatné telefonní lince 800 280 281 nebo pomocí aplikace v mobilním telefonu.