Novinky - detail

Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje v Plzni most generála Pattona

Ředitelství silnic a dálnic zprovozňuje ve středu 7. listopadu plzeňský most generála Pattona, který je součástí hlavní dopravní tepny v centru města Plzně. Jedná se o extrémně dopravně zatíženou spojnici Severního Předměstí s centrem města. Stavba řešila rekonstrukci mostu převádějícího silnici I/20 a tramvajovou trať přes řeku Mži a Tyršovu a Lochotínskou ulici.

Stávající průtah silnice I/20 v úseku mezi ulicemi Rokycanská a  Na Roudné vede ulicemi Tyršova, Jízdecká, Přemyslova, most generála Pattona a Karlovarská. Jedná se o dopravně nejzatíženější komunikaci městského typu, kde se společně mísí městská doprava s tranzitní, a to včetně těžké nákladní. Situaci dále komplikuje provoz tramvají a  MHD (autobusy, trolejbusy) i  fakt, že se jedná vždy o souběh dvou silnic I. třídy (I/20 a I/26 v ulici Tyršova, I/20 a I/27 v ulici Karlovarská, v ulici Přemyslova souběh tří tříd silnic I. třídy).

 

Rekonstrukci mostu předcházela velmi náročná příprava. Protože se nedochovaly žádná projektová dokumentace ze sedmdesátých let, kdy byl most stavěn, ani jiné podklady, předcházela projektové přípravě velmi náročná diagnostika včetně zatěžovacích zkoušek. Poté byl proveden přepočet únosnosti mostní konstrukce. V průběhu rekonstrukce se všechny tyto předpoklady ukázaly jako přesné a odpovídající skutečnému stavu mostu. Na mostě jsou použita nově užívaná kalotová ložiska.

 

Stavební ložiska KALOTOVÁ

 

Podle konstrukčního principu kulového kloubu umožňuje tento kompaktní druh ložiska velká natočení ve všech směrech při minimálním odporu. Dodatečná kluzná plocha vede k takřka nenucenému uložení konstrukce.

Zdůraznit se dá především vysoká životnost ve srovnání s PTFE, dvojnásobně vyšší návrhový tlak, nižší součinitel tření, výrazně menší rozměry ložiska.

 

 

 

 

 

 

 

I/20 Plzeň, most gen. Pattona

 

Hlavní trasa:

délka: 226,6 m

kategorie: MST 20/60

plocha vozovek: 4842 m2

počet mostních objektů: 3

 

zhotovitel: Sdružení firem Colas CZ a Colas Rail

cena stavby dle smlouvy: 138 mil. Kč bez DPH

termín výstavby: 05/2017 –  11/2018

 

 

Publikováno: 7. November 2018, přímý odkaz